HENRIK STRUBE – live med Pete Repete

Enhedslisten afholder en aften med Henrik Strube sammen med Pete Repete og derefter med lokale Ordstrøm lørdag 24. marts.

Enhedslisten i Ringsted holder lørdag 24. marts en aften i musikkens tegn i Multisalen, Ahornhallen.

Henrik Strube har være en markant frontfigur på den danske musikscene i over 40 år. Fra ungdomstiden som rockguitarist i Røde Mor til en solokarriere som sanger, guitarist og sangskriver med sit eget Henrik Strube Band – et af tidens store navne.

Alle kender hittet Hold om Mig, som fik en kæmpe succes, også i Sverige, hvor vennen Björn Afzelius gjorde sangen til et hit. Den spilles stadig dagligt på radiostationerne.  Kærlighedssangen med håbet om at holde fast i – hvor godt, det ku’ bli’ er næsten mere aktuel i dag, end da den blev indspillet og har en plads i manges hjerter.

Også lokale Ordstrøm spiller ved Enhedslistens arrangement i Ringsted 24. marts.

Det er de stærke og poetiske tekster og de gode melodier, der er Henrik Strubes varemærke hvilket går igen på de 16 soloalbums.

Gennem de seneste par år er Henrik Strube vendt tilbage til liveoptræden ved en lang række intimkoncerter sammen med Pete Repete, som er en af landets fineste keyboardspillere (Malurt, Sanne Salomonsen, Michael Falch, Big Fat Snake m.fl.) Venskabet går helt tilbage til da Repete medvirkede på den originale indspilning af Hold om Mig i 1983.

Enhedslisten vil gerne markere, at vi er styrket i Ringsted og nu har 2 mandater i byrådet. Det giver os gode muligheder for også at gøre mere ud af vores lokale arbejde på andre områder end selve byrådsarbejdet. Vi holder derfor denne aften med vægt på både det musikalske, det sociale og det politiske.

Arrangementet finder sted lørdag 24. marts kl. 18.00 – Multisalen, Ahornhallen, Ahorn Alle 48, 4100 Ringsted.

Vi åbner dørene kl. 18.00, hvor der er mulighed for at købe mad. Deltagelse i musik koster 50,- kr. Deltagelse i maden koster yderligere 50,- kr. (kræver tilmelding). Tilmelding og betaling skal ske senest 20. marts pr. MobilePay på tlf. 2380  1108. Angiv antal spisning/billetter koncert. Ønskes ikke spisning kan billetter til musik købes i døren til udsolgt.