Forældre samler underskrifter ind

“…Vær med til at få stoppet dette vanvid, som vil gøre skolelivet dårligere for både 7. – 9. klasses elever og kommende FGU-elever…”

Sådan lyder det i en underskriftindsamling, en gruppe forældre ved Campusskolen har startet for at sikre at både FGU (Faglig GrundUddannelse) og 7.-9.klasserne får gode vilkår, og ikke lægges sammen på Campusskolen.

Gruppen opfordrer alle til at skrive under. Både, de, der har børn på Campus-skolen, har børn som senere skal på Campus-skolen, unge som skal starte på FGU… eller hvis man bare syntes, det er en forhastet beslutning, Ringsted Byråd er ved at træffe.

Underskriftindsamlingen er startet, fordi Ringsted byråd har planer om, at den nye FGU-uddannelse skal placeres i lokaler på Campusskolen i forbindelse med campusskolens 7.-9. klasses lokaler. Initiativtagerne til underskriftindsamlingen har mange gode argumenter imod at de to skoler skal ligge på samme matrikel, som du kan læse om på underskriftsiden.

I Enhedslisten er vi, som det også fremgår af adskillige artikler på disse sider og opslag på de sociale medier, modstander af, at de to skoler begge skal være i lokaler på selve Campusskolen. Derfor opfordrer vi naturligvis alle til at skrive under på underskriftindsamlingen, som du finder her:  GÅ TIL UNDERSKRIFTINDSAMLING.